"Ода математиці" - рік математики

https://drive.google.com/file/d/1qqOS8lWvrx7Cobk90siY7IL8JPXwAU7F/view?usp=sharing

Сайт Колісник Л.Л. посилання:

http://surl.li/jtci

Тиждень фізики, математики, інформатики

Святкова лінійка

Звучать фанфари

1.Увага! Увага! Увага!

Тим, хто вчить математику

Тим, хто навчає математики

Тим, хто не знає, що можна любити математику

Тиждень математики присвячується.

2. Сьогодні будем друзі з вами

Царицю всіх наук вітать

Так можем гордо і по праву

Ми математику назвать.

3. Наук на світі є багато

Їх навіть важко полічить

Та нам їх треба добре знати,

Щоб Всесвітом оволодіть.

4. До різних ми наук охочі

Нехай ведуть нас до вершин

А зараз ми сказати хочем

Наш математиці - уклін!

Сценка

1-й учень: Ти знаєш, в одній із західних країн оголосили конкурс на кращий твір на тему: «Як би людина жила без математики?»

2-й учень: Ну і що?

1-й учень: За кращий твір обіцяли премію.

2-й учень: І хто ж її одержав?

1-й учень: Уяви собі, що ніхто. На конкурс не було представлено жодної роботи. Навіть найталановитіші фантасти не змогли собі уявити, як би людина жила без математики.

5. Люди працюють і будують

Відкривають таємниці земної кори

Таємниці атома

І завжди в цьому їм допомагають

Фізика та Математика!

6. Математика – найстародавніша з усіх наук. Ще в давні часи математику називали «царицею наук», «ключем до всіх наук».Вона народилася з практичних потреб людини і залишається тісно пов‘язаною з практикою, причому стає їй дедалі більше потрібною. Математика допомагає людині в усіх її справах. Вона потрібна не лише інженерам, конструкторам, бухгалтерам, а й робітникам. Без вимірювань і обчислень не можна зробити й стільця. А конструювання літаків, кораблів, виготовлення і запуск космічних ракет, супутників потребують застосування складного математичного апарату, виконання величезної кількості різноманітних розрахунків.

7. Без математики не обійтись і художнику: вона потрібна йому, щоб будувати перспективу, додержувати певного масштабу зображення.

Без математики не обходяться і учні. Наприклад: тільки прокинувшись вранці о 6 год. 30 хв., ти підраховуєш, що через 1 год.30 хв. Ти повинен бути уже в школі. За цей час тобі потрібно вмитися, поснідати. Коли мама дає тобі гроші для покупки хліба, ти швидко підраховуєш, скільки ще залишилося, щоб купити собі морозиво.

Сценка

3-й учень А мені математика – мука

В ній немає живої краси

Це важка, нецікава наука

В ній лиш символи й формул ліси.

4-й учень: Ну знаєш з тим, що математика наука нелегка, погодитися можна, але той, хто наполегливо вчить математику, ніколи не розгубиться в лісі символів.

3-й учень:Але ж у математиці скрізь нудьга. Хіба неправда?

4-й учень: Зрозумій, ти неправий мій друже.

Не по тому шляху ти пішов

Із задачами певно не дружиш

То й поезії в них не знайшов

Будеш друже учитись сумлінно –

У науці уникнеш невдач

І розв‘яжеш на добре й відмінно

Не десяток, а сотні задач.

5-й учень:Глибина і абстракції сила

Розрахунок в задачах стрункий

Строга логіка, виклад красивий

Математиків ваблять віки.

Проникаючи в зоряні далі,

В таємниці, у недра земної кори

Математика всіх закликає

«Ти міркуй, фантазуй і твори!»

6 -й учень.

Інформатика - наука всім також потрібна нині,

Бо на комп’ютері творить вона всі чуда дивні

З комп’ютерною технікою кожен учень, робітник

Працювати дуже звик.

Навіщо тепер каталоги реальні

Якщо є цікавіші , - віртуальні.

А Інтернет - всесвітня мережа

Стільки знає – просто «ах»!

З нею вчись ти працювати –

Теж багато будеш знати.

Як багато презентацій, публікацій і програм

Інформатика дарує всім нам!

І. Любі друзі! Вітаємо Вас із початком Тижня фізики, математики та інформатики. Сьогодні ми розпочинаємо лінійку, яка присвячена цим наукам і покажемо Вам піднесений дух математики, фізики та інформатики. Сподіваємось, що впродовж цілого Тижня ви будете з нами! Отже, послухайте цікаві факти, які пов’язані з науками і їх вченими.

ІІ. Як відомо, математика – це мати всіх наук. І це не дивно. Оскільки всі точні науки зосереджені на обчисленнях. Однак це зовсім не означає, що все в цьому царстві нудно і занудно. Аж ніяк! Незважаючи на всю серйозність вчення, з’являються дивовижні і цікаві факти про математику. І знайти їх можна практично в будь-якому куточку земної кулі.

І. Всі знають, що таке Нобелівська премія, кому і за що її вручають. Але крім неї є ще одне незвичайне нагородження. Його називають Шнобелівською премією. Хто ж може стати її лауреатом? Її вручають одночасно з Нобелівською, але, на відміну від знаменитої премії, Шнобелівську дають за ті геніальні проекти, які на даний момент не можуть втілити в реальність. Або ніколи цього не зроблять, тому що вони абсурдні. У 2009 році цю нагороду вручили ветеринарам, які довели, що корова, яка має кличку, дає більше молока, ніж та, у якої імені немає.

ІІ. Багато людей не знають, як перевірити справжність купюри євро. Але це зробити порівняно легко. Необхідно взяти букву з серійного знака і підставити замість неї цифру (порядковий номер в алфавіті). Потім потрібно скласти число, що вийшло з рештою значеннями. А після цього складати цифри результату до тих пір, поки не вийде одне значення – 8. Виходить, що такі цікаві факти про математику можуть допомогти перевірити справжність купюр.

І. Математика — точна наука. Її теореми і аксіоми відомі навіть школярам. А ось чи знаєте ви сучасні цікаві факти про математику?

ІІ. У 1853 р математик Вільям Шанкс опублікував власні розрахунки числа «пі», які він здійснив вручну до 707-го десяткового знаку. Минуло 92 роки, і в 1945 р, виявилося, що останні 180 цифр були обчислені неправильно, тобто математик допустив помилку на 528-й цифрі. До речі, на такі математичні розрахунки у вченого пішло 15 років.

І. Один з найцікавіших фактів математики є те, що вона має досі багато невирішених питань. Відомий Математичний інститут пропонує $ 1000000 для тих, хто зможе вирішити будь-яку з цих семи невирішених проблем в математиці:

гіпотеза Ходжа

гіпотеза Пуанкаре

гіпотеза Рімана

гіпотеза Янга-Міллса

Рівняння Нав’є-Стокса: існування і гладкість

Гіпотеза Swinnerton-Дайера

Р порівняно з проблемою Н

Якщо хтось із вас знайде рішення хоча б однієї математичної задачі, то нобелівська премія з математики вам забезпечена! Так, що у вас ще все попереду!

ІІ. Для чого людству потрібна фізика? Вчені замислюються про це не завжди. Їм просто дуже цікаво розгадувати загадки природи. Але ж розвиток наук з часом вимагає дедалі значніших коштів. І вони знаходяться. Чому? Та тому, що наука приносить людству користь.

І. Фізика ― це не єдина наука про неживу природу. Природу також вивчають хімія, астрономія, геологія, географія та безліч інших наук. Але в їх основі лежить те, що вивчає фізика, яка допомогла людям оволодіти потужною технікою та застерегти навколишнє середовище. Знання законів фізики дає змогу пояснити минуле й прогнозувати майбутнє.

ІІ. Згадаймо імена тих, кому ми завдячуємо своїми знаннями про Всесвіт: Юрій Кондратюк, Сергій Корольов, Архімед, Галілео Галілей, Ісаак Ньютон, Михайло Ломоносов, Шарль Кулон, Георг Ом, Александро Вольта, Блез Паскаль, Анре-Марі Ампер, Майкл Фарадей, Дмитро Менделєєв, Альберт Ейнштейн, Костянтин Ціолковський, Ернест Резерфорд і багато інших учених, які зробили вагомий внесок у розвиток цієї науки. Про деяких вчених-фізиків, математиків ми розповімо сьогодні.

*****

І. Одного разу Ейнштейна спитали, як, на його думку, з’являються винаходи, що змінюють світ. «Дуже просто, – відповів той. – усі знають, що зробити це неможливо. Але неодмінно знайдеться один невіглас, що цього не знає. Саме він і зробить винахід.»

ІІ. У Ньютона було дві кішки, які звикли будити рано-вранці свого хазяїна. Щоб обидві кішки – велика і маленька – могли вибігати на подвір’я, не турбуючи його, учений пропиляв у дверях два отвори, які відповідали розмірам тварин. Коли наступного дня він розповів це сусідові, той зауважив, що можна було зробити лише один отвір. «Справді! – вигукнув Ньютон. – А мені це навіть на думку не спало! »

І. Одного разу Ампер із сином зупинилися в Авіньйоні відпочити. Неуважний Ампер ніяк не міг порахувати, скільки треба заплатити господареві. Урешті-решт йому допоміг зробити це син. «Шановний пане, – зауважив доброзичливий авіньйонець, – ви майже не вмієте рахувати, вам слід було б повчитися арифметиці в нашого священика……З тих пір, як він мене навчав цифрам, минуло багато часу, а я, бачите, ще й досі щось пригадую.». Славетний фізик і математик навіть не зміг йому заперечити.

*****

ІІ. Відомому математику Остроградському спала на думку якось надзвичайно приваблива математична ідея в ту мить, коли він ішов однією із вулиць Петербурга. Тоді він почав списувати формулами те, що вважав за чорну дошку, призначену для запису обчислень. Зненацька дошка почала від нього віддалятися. З’ясувалося, що це була карета. Здивований математик гукав услід візнику: «Стривай! Куди ж ти поспішаєш? Ще трішки ж залишилось!»

І. У 1781 році було відкрито планету Уран. Спостереження за рухом цієї планети наприкінці XVIII – на початку XIX століття довели, що він трохи відрізняється від математично передбачуваного руху. Пояснити цю відмінність можна було лише впливом на Уран досі невідомої планети, яка перебуває ще далі від Сонця. І ось, французький вчений Леверьє (1811-1877), ураховуючи відхилення в русі Урана, логічно міркував і виконавши доволі складні обчислення, знайшов місце цієї планети на небі. І справді, у зазначеній Леверьє ділянці неба 23 вересня 1846 року астроном Галлі знайшов нову планету, яку назвали Нептун. Так само було відкрито і дев’яту планету у 1930 році, названу Плутоном. Але за сучасними дослідженнями, в 2006 році вчені довели, що такої планети Плутон не існує. Це тіло не схоже на планету, а більше схоже на об’єкти які знаходяться біля планети Нептун. Тому у нашій Галактиці лише 8 планет, а Плутон назвали просто Транс Нептуновим об’єктом.

*****

ІІ. Математика допомагає відкривати не лише невідомі планети, а й невідомі острови. Саме так славетний дослідник П.О. Кропоткін (1842-1921), вивчаючи матеріали про рух течій і крижин у Північному Льодовитому океані, дійшов висновку, що на широті, більшій за ту, на якій розташовано архіпелаг Шпіцберген, має існувати невідома земля. І саме вона обмежує потрапляння крижин із центрального полярного басейну до Баренцового моря. Згодом австрійська полярна експедиція справді відкрила в цьому місці великий архіпелаг, який назвали Землею Франца-Йосифа.

*****

І. Походження життя – це та загадка, віддавши яку, людство б пояснило одну з найскладніших саморегулюючих систем. Ось як за допомогою математики задаються її характеристики. Організм людини складається із 1017 клітин, її мозок містить 1030 елементарних частинок, 10 млрд. її клітин забезпечують приблизно 210 000 000 000 різних станів, а кількість зв’язків між нейронами лише однієї тисячної частини мозку становить 2278 300. Загальна довжина кровоносних судин становить 100 000 км. Кожний еритроцит містить близько 270 000 000 одиниць гемоглобіну тощо.

*****

ІІ. Давньогрецький учений Архімед дослідив виштовхувальну силу, яка діє на тіло, занурене в рідину. Про це відкриття існує легенда, згідно з якою, Архімед зумів визначити, чи зроблена корона сіракузького царя Гієрона II з чистого золота або ж ювелір підмішав значну кількість срібла. Питома вага золота на той час вже була відомою, але складність полягала в тому, щоб точно визначити об’єм корони, адже вона мала неправильну форму. Архімед довгий час розмірковував над цим завданням. Зрештою, коли він приймав ванну, йому в голову прийшла блискуча ідея: занурюючи корону у воду, можна визначити її об’єм, вимірявши об’єм витісненої нею води. Згідно з легендо, Архімед вискочив голий на вулицю з криком «Еврика!», що означало буквально «Знайшов!». Так науковець відкрив основний закон гідростатики, нині відомий як закон Архімеда. Архімед сконструював підйомний гвинт, за допомогою якого піднімали воду з річки для поливу полів. Архімедова фізика була вже більш експериментальною і дала поштовх для подальшого розвитку науки.

*****

І. Галіле́о Галіле́й — видатний італійський мислитель епохи Відрод-ження, засновник класичної механіки, фізик, астроном, математик, один із засновників сучасного експериментально-теоретичного природознавства, поет і літературний критик. Галілео Галілей був основоположником експериментально-математичного методу вивчення природи. Він залишив розгорнутий виклад цього методу і сформулював найважливіші принципи механічного світу. Його дослідження кардинально вплинули на розвиток наукової думки. Саме від нього бере початок фізика як наука. Найважливішим вкладом Галілео Галілея в науку була свідома й послідовна заміна пасивного спостерігання активним експериментом. Результатами цих експериментів стали зроблені ученим наукові відкриття. Першим серйозним винаходом Галілея були гідростатичні ваги для швидкого визначення складу металевих сплавів, визначив питому вагу повітря. Винайшов термоскоп, що є прообразом термометра. Висунув ідею застосування маятника в годиннику. Галілей у 1609 побудував свій перший телескоп з трикратним збільшенням, а трохи пізніше — зі збільшенням у 32 рази, як він сам писав згодом. З їхньою допомогою Галілей здійснив ряд важливих астрономічних відкриттів — гори і кратери на Місяці, розміри зірок та їхня колосальна віддаленість, плями на Сонці, 4 супутники Юпітера, фази Венери, кільця Сатурна, Чумацький Шлях як скупчення окремих зірок та ін. Галілей налагодив у себе виробництво телескопів. У 1610—1614 роках, змінюючи відстань між лінзами, він створив також мікроскоп. Завдяки Галілею лінзи й оптичні прилади стали могутнім знаряддям наукових досліджень.

*****

ІІ. Ісаа́к Нью́то́н — видатний англійський учений, який заклав основи сучасного природознавства, творець класичної фізики. Сформулював основні закони класичної механіки, відкрив закон всесвітнього тяжіння, дисперсію світла, розвив корпускулярну теорію світла, розвинув теорію форми Земної кулі, відзначивши, що вона повинна бути стиснута на полюсах, теорію припливів і відпливів; розглянув проблему створення штучного супутника Землі тощо. Встановив закон опору й основний закон внутрішнього тертя в рідинах і газах, дав формулу для швидкості поширення хвиль. Великий внесок зробив Ньютон в оптику. У 1666 р. за допомогою тригранної скляної призми він розклав біле світло на 7 кольорів (у спектр), тим самим довівши його складність (явище дисперсії). На його честь названо одиницю сили в Міжнародній системі одиниць — «Ньютон».

*****

І. Ампе́р Андре́-Марі́ — французький фізик і математик, творець основ електродинаміки. Створив першу теорію, яка виражала зв’язок електричних і магнітних явищ. Амперу належить гіпотеза у розвитку про природу магнетизму, яка відіграла велику роль у розвитку вчення про електромагнітні явища: магнітні властивості тіл зумовлені наявністю в тілах молекулярних електричних струмів. Ампер запровадив у фізику поняття електричний струм; його ім’ям названа одиниця струму — «ампер», а вимірювальні прилади — «амперметрами».

ІІ. У розвиток інформатики великий вклад внесли українські вчені Сергій Лебедєв, Віктор Глушков, Катерина Ющенко та вчені українського походження серед яких найвідоміший Стів Возняк. Нам є на кого рівнятися і брати приклад. Тільки для тих, хто любить працювати, хто цікавиться новим відкриваються широкі горизонти. Ми всіх вас запрошуємо прийняти участь в Тижні фізики, математики та інформатики і відкрити для себе нові сторінки знань. Всіх активних учасників буде відмічено і нагороджено.


Математична естафета для учнів 5-6 класів

Задача 1. Вчитель лiг спати о 9 годині вечора, а будильник виставив на 10-ту годину ранку для того, щоб добре відпочити. Скiльки годин спав вчитель?

Задача 2. У кiмнатi в кожному кутку сидiло по одному коту i кожний із цих котiв бачив ще трьох котiв. Скiльки котiв сидiло у кiмнатi?

Задача 3. Стоять двоє. Один дивиться на південь, а другий — на північ.Чи можуть вони побачити один одного, не користуючись дзеркалом?

Задача 4. Котру годину показує годинник, якщо обидвi його стрiлки спрямованi в протилежнi боки i годинник показує цiле число годин?

Задача 5. Як за допомогою лише двох паличок утворити на столі квадрат?

Задача 6. Всі надіюсь знаєте що таке стопкран, думаю також знаєте, що в поїзді він червоного кольору. УВАГА! А якого кольору він в літаку?

Задача 7. Яких камінців в морі найбільше….????

Задача 8. Полічіть, скільки трикутників у фігурі, яка зображена на малюнку:

математичний марафон 5 клас

Задача 9. Знайти невідоме слово

математичний марафон 5 клас

Задача 10. Назвіть п’ять днів, що йдуть підряд, не називаючи чисел (напр., 1, 2, 3, ..) і назв днів (напр., понеділок, вівторок, середа …)

Задача 1.

Четверо учнів обговорювали відповідь до задачі.Миколка сказав: 1 Це число 9».Роман сказав: «Це число просте». Катя сказала: «Це число парне» А Марія сказала: «Це число -15».Вам треба назвати це число, але одна дівчинка і один хлопчик помились

Задача 2.

Іванко задумав число, додав до нього 1, відняв 2, помножив результат на 3 і поділив на 4. Отримав 6. Яке число задумав Іванко?

Задача 3.

Знайдіть три однакові картки

Математичний марафон. Знайдіть три однакові картки

Задача 4.

Треба розмістити 12 точок у 7 рядів по 4 точки в кожному.

Задача 5.

Однакові букви треба замінити однаковими цифрами так, щоб вийшла вірна рівність.

ОДИН +ОДИН = МНОГО

Задача 6.

Ви сидите у літаку, перед вами кінь, позаду верблюд. Де ви знаходитеся?

Задача 7.

Стрілки годинника тільки-но зійшлись. Через скільки хвилин вони будуть дивитися в протилежні сторони?

Задача 8.

Якщо цей день не йде слідом за понеділком, і не перед четвергом, а завтра не неділя і вчора була не неділя, а післязавтра буде не субота і позавчора була не середа, то що це за день?

Задача 9.

Треба перекласти три сірника так, щоб рибка пливла в інший бік.

Математичний марафон. Перекласти 3 сірники так,щоб рибка пливла в інший бік

Задача 10.

Треба розрізати фігуру так, щоб 4 однакові по формі частини містили по одній сніжинці і одній зірочці

Магістри інформатики

У грі бере участь 2 команди по 5-6 учасників. Командам необхідно підготувати до гри емблему команди, назву, девіз, обрати капітана та виконати домашнє завдання (скласти вірш про інформатику не менше 8 рядків).

Минають дні, минають роки,
Прогрес крокує повсякчас,
І вже новиночки науки
Прийшли до школи і до нас.

Просторий клас, а в нім – машини,
І кожному – як би пізнать.
Світ, що несе в собі таїни,
Твій розум прагне розгадать.

То ж не барімося, до діла
І зараз конкурс проведем,
Та інформатиків умілих
Сьогодні тут ми віднайдем.

Організаційний момент гри

Сьогодні на нашу гру завітала ще одна команда – це компетентне журі. Хочу вам їх представити:

1.____________________________________

2.____________________________________

3.____________________________________

Привітання команд – проголошення назви та девізу команд, представлення капітанів.

І тур "Розминка"

Ведучий показує таблички з назвами клавіш та їх комбінаціями, команда, що найшвидше піднесе табличку "Відповідь готова" і розкриє їх призначення, отримує 1 бал.

ІІ тур "Комп’ютерна навігація"

Команди обирають по одному учаснику для цього конкурсу.

Учасники команд – за персональними комп’ютерами. Ведучий дає команди на виконання певних дій. Учасник, що перший виконає дію, приносить команді 2 бали.

Набір команд:

1. Відкрити папку Мої документи та створити у ній нову папку під ім'ям Магістри інформатики.

2. Видалити папку Магістри інформатики до Кошику та очистити Кошик.

3. Запустити програму Microsoft Word.

4. Ввести у новому документі текст "Текстовий процесор MicrosoftWord".

5. Зберегти документ у папці Мої документи під ім'ям Гра.

6. Запустити програму Paint.

7. Намалювати синій зафарбований прямокутник.

8. Очистити малюнок.

9. Змінити фоновий малюнок Робочого столу.

10. Перезавантажити комп'ютер.

ІІІ тур "Конкурс вболівальників"

Шановні вболівальники, допоможіть своїм командам. Кожній команді вболівальників пропонується 7 питань, у яких необхідно продовжити вираз. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

Питання 1-й команді вболівальників:

1. Системний …

2. Сетевое …

3. Лазерний …

4. Безпровідникова …

5. Жорсткий …

6. Панель …

7. Робочий …

Питання 2-й команді вболівальників:

1. Мій …

2. Операційна …

3. Графічний …

4. Компакт …

5. Електронна …

6. Текстовий …

7. Комп’ютерна …

ІVтур "Майстри пантоміми"

У комп’ютера День народження. Було б негарно, якби ми забули привітати його з цією датою. А що може бути краще, ніж те, коли тебе впізнають у будь-якому вигляді. Привітання буде відбуватися у такій формі – кожній команді будуть видані слова, що позначають будь-який пристрій комп’ютера. За допомогою пантоміми команда повинна передати зміст слова, а її вболівальники – відгадати. За відгаданий пристрій – 1 бал.

Слова 1-й команді:

1. Клавіатура.

2. Монітор.

3. Принтер.

4. Колонки.

5. Джойстик.

Слова 2-й команді:

1. Миша.

2. Сканер.

3. Навушники.

4. Мікрофон.

5. Відеокамера.

Vтур "Конкурс редакторів тексту"

Команда повинна завантажити текстовий документ Редактори тексту із завданням та відредагувати текст. Оцінюється правильність та швидкість. Перша команда, що правильно відредагує текст – отримує 10 балів, друга – 5.

Поки команди редагують текст, вболівальники повинні розгадати ребуси. За кожен правильно відгаданий ребус вболівальники приносять своїй команді 1 бал.

Текст документу Редактори тексту:

Завдання 1
„Розріжте" рядки
(кожен новий рядок починається з червоної літери)

ВСЕ ПОЧИНАЄТЬСЯ З МАМИ

Можна у світі чимало зробити: Перетворити зиму на літо, Можна пізнати стежки таємничі Та підкорити далеч космічну. Можна характер свій подолати, Штурмом вершини науки узяти, Можна пройти крізь пустелі та хащі... Тільки без мами не можна нізащо: Все найдорожче, що є тільки з нами, - Все починається з нашої мами!

Завдання 2
Відредагуйте текст, виправте помилки та вставте пропущені символи

Якк уумру, то похавайте меене на магиллі

Сееред сстепу широокого нна вкраїні миилій.

Щоп лаани шиирокополі і дніпро, і крручі

Бууло виидно, бууло чути, яяк рриве ревучий.

VІ тур "Чорний ящик"

Команди отримують чорні ящики, у яких знаходяться носії інформації. До ящику додано інструкцію до кожного носія інформації. Прочитавши інструкцію, команда має визначити, що ж за носії інформації знаходяться у чорному ящику. За правильно відгаданий носій інформації команда отримує 3 б. На обговорення команді відводиться 2 хвилини. А у цей час ведучий задає загадки вболівальникам.

Чорний ящик І команди:

1. лазерний диск

2. аудіокасета

Інструкція до чорного ящика:

1. Це круг із спеціальної пластмаси, покритий дзеркальним покриттям з того боку, з якого зчитується інформація. Існують різні види цього носія інформації: для одноразового запису, для багаторазового перезапису, найсучасніші - дуже великої ємності.

2. Цей носій інформації має корпус та магнітну стрічку. Використовується для запису та перезапису інформації, а також її зчитування.

Чорний ящик ІІ команди:

1. дискета

2. папір

Інструкція до чорного ящика:

1. Це носій інформації прямокутної форми, що складається з секторів та доріжок. Має етикетку, корпус, захисну пластину та спеціальний отвір для захисту носія від запису інформації. На цей носій можна записати невелику кількість інформації.

2. Це найдавніший носій інформації. Застосовує його кожна людина для запису інформації, навіть та, що не має комп’ютера.

Загадки вболівальникам

А, Б, В, Г, Д і кома –

Всім мабуть уже відома

Така клавішна структура.

Звісно ж це … (клавіатура)

Я показую об’єкти,

Фото-, відео проекти.

Я не плеєр, не мотор,

А звичайний … (монітор)

Якщо є складна робота,

Мусить бути лиш охота,

Бо зі мною буде толк,

Адже я – системний … (блок)

Я магнітний бутерброд,

Та мене не з'їсть ваш рот.

Файли й папки – це дієта

Для магнітної … (дискети)

Я не нишпорю в коморах,

Не ховаюся по норах.

Ковзаю по столу трішки,

Бо комп’ютерна я … (мишка)

VІІ тур "Домашнє завдання"

Командам попередньо було задане д/з – скласти вірш про інформатику. Команди зачитують свої вірші. Журі за вірш, що сподобався більше, ставить команді 5 балів, іншій команді – 3 бали.

VІІІ тур "Дуель"

Учитель задає питання. Команда, що готова дати відповідь, має підняти табличку "Відповідь готова". За вірну відповідь вона отримує 2 бали. У разі невірної відповіді, команда суперник має право дати свою відповідь.

Питання:

1. Який пристрій комп’ютера може надавати шкідливу дію на здоров'я людини? (монітор).

2. Що є спільним між папірусом, берестяною грамотою, книгою, дискетою і диском? (це носії інформації).

3. Ця кнопка вмикає комп’ютер та з англійської перекладається як "живлення" (Power).

4. Назва самої довгої клавіші (Пробіл).

5. Я пишу листи і вірші,

Мої тексти найгарніші.

Хай підтвердить весь народ,

Як усім потрібен … (Word)

6. Я малюю діаграми,

Знаю формули й доданки.

Підрахую як годиться –

Електронна я … (таблиця)

7. Нас зібралося багато,

Як же всіх порахувати?

Об'єднати всіх нас гарних

Може тільки база … (даних)

8. Промені і сонце-коло

Намалюємо ми скоро.

Творчий маю я характер,

Бо графічний я … (редактор)

Підведення підсумків гри. Нагородження команд

Кiлькiсть переглядiв: 495

Коментарi