Класний керівник в сучасній школі

В сучасних умовах суспільного розвитку, в епоху стрімкого зростання інформаційних технологій мета освітнього процесу створити всі умови для розвитку особистості, яка б могла критично мислити, вміло взаємодіяти з оточуючими, володіла емоційним інтелектом та була креативною. Доцільно підкреслити, що одна із головних фігур у виконанні поставлених завдань – класний керівник – друг, консультант, організатор, координатор. Саме класному керівнику довіряють цю справу – виховання учнів, формування творчої особистості, яка здатна жити і творити в умовах сучасного життя. Робота класного керівника має базуватися виключно на принципах педагогіки партнерства, а саме:

- повага до особистості;

- доброзичливість і позитивне ставлення;

- довіра у відносинах;

- розподілене лідерство;

- принцип соціального партнерства.

Тому говорячи про завдання, які має вирішувати сьогодні класний керівник, можна їх сформулювати так:

- виховання творчої особистості, формування в ній українського менталітету на основі відродження національних традицій українського народу;

- створення необхідних умов для фізичного розвитку школярів, збереження та зміцнення їх здоров’я;

- підготовка школярів до подальшого життя;

- створення умов для вільного вибору світоглядних позицій;

- гуманізація педагогічного процесу, демократизація відносин у колективі;

- визначальними в роботі мають бути воля та інтереси дітей;

- індивідуалізація виховання, фундаментом якої має стати ідея захисту дитини у навчанні, здоров’ї, сфері спілкуванні.

На мою думку пріоритетними напрямами роботи класного керівника є:

1) вивчення учнів та учнівського колективу;

2) організація та згуртування класного колективу;

3) організаційно-педагогічна діяльність по забезпеченню життєдіяльності учнівських колективів;

4) розвиток особистості;

5) індивідуальний вплив;

6) робота з батьками.

Хочу поділитися своїми напрацюваннями. Наприклад, при вивченні особистості я розпочинаю з родини: моральний клімат в сім’ї , ставлення до батьків, їх погляди на виховання, положення дитини в родині, сімейний контроль за поведінкою дитини.

Паралельно проводиться спостереження за поведінкою вихованців в школі: зміни в успішності учня після переходу на предметну систему, тенденція росту успішності, вибірковість у вивченні окремих предметів, мотивація ставлення до навчання, розвиток моральних якостей, подолання недоліків і негативних рис характеру.

Спостереження за учнями у вільний час порою відкривають кардинально різні поведінкові зразки: спілкування зі старшими підлітками, зміни в лексиконі, звичках.

Часто практикую відверті розмови – бесіди, які допомагають вивченню психологічного клімату в родині учнів класу, виявленню можливих проявів насильства по відношенню до дитини.
Кiлькiсть переглядiв: 100

Коментарi